Kaardimängu STEERING reeglid

Kaardimäng Carriage on olnud olemas juba ammu ja ilmselt ei ole inimest, kes poleks sellest kuulnud. Kui sa ei tea, kuidas seda mängida, siis küsi oma vanematelt või vanavanematelt – nemad räägivad sulle sellest kõike. Või muidugi loe seda artiklit ja hakka ise kõiki, kes seda mängida ei oska, õpetama.

Kaardimäng Carriage ei ole raske, kuid see hoiab sind kindlasti igavusest eemal, sest nõuab strateegilist mõtlemist. Kui sa saad mängijad, kes on tugevalt huvitatud võitmisest, siis võib toimuda äge ja põnev lahing!

Mis vanusele see mäng sobib? Mängida saavad nii lapsed kui ka täiskasvanud.

Mitu inimest saab mängida? See on kaardimäng kahele, kolmele või neljale (2/3/4) mängijale.

Mitu kaarti on vaja? 24 kaardipakki.

Kuidas vältida kaotamist? Visake kõik oma kaardid võimalikult kiiresti ära.

Sisukord

Kust ma alustan Carriage’i mängimist?

Mänguks on vaja 24-kaardipakki, mille kaardid on järjestatud järjekorras järgmiselt: üheksa, kümme, vask, kuninganna, kuningas, äss. Mängijad peavad istuma ringis. Diiler peab kaardid jagama nii, et iga mängija saab võrdse arvu kaarte. Näiteks, kui mängite kahel, peate saama 12 kaarti, kui mängite kolmel, peate saama 8 kaarti ja kui mängite neljal, peate saama 6 kaarti. Selles mängus peab igal mängijal olema trump, mille ta valib enne mängu algust. Trump valitakse järgmiste kaartide hulgast: ristid, veinid, süda ja trummid.

Kui mängite kahe või kolmega, siis ülejäänud valimata jäänud trumpe nimetatakse vabaks kaardiks, mida nimetatakse kellegi trumpideks, ja kui mängite neljaga, siis vabu trumme ei ole.

Alustame!

Kui kaardid on jagatud, algab mäng sellega, et kõik mängijad, kellel on üheksad, peavad need lauale maha panema. Seejärel vahetatakse need, kusjuures iga mängija võtab oma üheksiku vastavalt valitud trumbi tüübile. See on vajalik selleks, et tagada, et igal mängijal oleks oma tüüpi väikseim trump. Pidage meeles kaartide auastmeid – väikseim on üheksa ja suurim on äss.

Süda äss ja süda üheksa – kõrgeim ja madalaim süda trump

Seejärel visatakse kaardid päripäeva ringi. Esimese kaardi viskab diilerist vasakule jääv mängija. Ja ta võib visata ükskõik millise kaardi. Kujutage ette, et teil on rullikul kümme. Te peate vastukaaluks viskama mis tahes suuremat sama tüüpi kaarti, antud juhul trumme. Kui teil ei ole ühtegi trummi kaarti, siis peate visata mis tahes trummi. Kui teie trump on näiteks ristid, siis võite vastukaaluks ristikümnele kasutada ristikümmet, ristikümmet, bukat, kuningat, kuningat või ässa. Kui teile jagatakse oma väärtusega trump, peate te vastu mängima oma kõrgema trumiga. Kui olete vastanud, peate panema teise kaardi kuhugile, mille vasakpoolne mängija peab vastu panema. Mis tahes kaardi võib ära visata.

Kui teil ei juhtu olema kõrgemat visatud kaarti ega ka omataolist trumpi, kui on teie kord tegutseda, peate kõik oma kaardid nii-öelda “koju” viima. Siis ei saa sa enam kaarti visata vasakpoolsele inimesele – kui sa üritad end käest võetud kaardihunnikuga mugavalt hakkama saada, teeb seda sinu vasakpoolne naaber, ja nii edasi päripäeva.

Teine nüanss on see, et kui teile jagatud kaart on sama tüüpi kui teie vasakpoolse mängija trumpkaart, siis peate te vastu lööma ainult oma trumpkaardiga. Näiteks kui teie vasakpoolse naabri trumpkaart on vein ja teie parempoolne naaber viskab teile veinipoisi, siis isegi kui teil on kõrgem veinikaart, ei saa te vastu panna veinikaarti. Sellises olukorras peate visama oma tüüpi trumpi. Aga mis siis, kui teil ei ole oma trumpi? Noh, siin on jälle see n-sõna… Jah, sa pead võtma kõik oma kaardid “koju”.

Kuidas vältida vankri kaotamist?

Vankris ei ole võitjat, vaid ainult üks kaotaja. Mängijad, kes tõmbavad kõik oma kaardid, väldivad kaotamist. Kaotaja on see, kelle käes on lõpuks kogu kaardipakk. Kuigi vanker… Kaotaja tõmbab tavaliselt kõigi kaardid uuesti ja püüab heastada.

Mäng võib olla täiesti ebahuvitav ja lühiajaline, kui kõik mängijad viskavad oma kaardid laiali ega püüa isegi võita. Kui aga kõik lülitavad strateegilise mõtlemise nupu sisse ja mõtlevad enne kaartide viskamist, kuidas panna vastasmängija “koju”, võib mäng muutuda väga huvitavaks. Seega tasub jälgida mängijate tegevust, analüüsida nende käes olevaid kaarte ja püüda saada puhas skoor. Lõppude lõpuks ei taha ju raske käru täis kaarte vedada, või?

KasiinoGuru.ee
KasiinoGuru.ee

Kasiino ja hasartmänguspetsialist